vilka idioter det finns.

Hej! Alltså, folk slutar aldrig förvåna mig. Sista idioten är inte född i den här världen, tyvärr. Finns väl tillräckligt många redan, eller? Jag blir så trött på detta skitet. Vad är det med folk och rykten? Och just mig? Varför? Först få höra att jag ska byta skola. Det är ju alltid trevligt att ni vet mer än vad jag vet. Har inte nämt det överhuvudtaget, och jag ser ingen som helst anledning till det. Jag har stått ut på skolan i 2 år redan, så varför skulle jag då inte stå ut det sista året också? Och nu när jag varit iväg på konfaläger har jag fått så många otroligt fina vänner som jag kan vända mig till när jag har det jobbigt så jag kommer fixa det! Alla säger dessutom att nian är det roligaste, men ändå tuffaste året, men jag är beredd att ta tjuren vid hornen och kämpa för höga betyg nu. Ska hålla mig frisk, försöka och inte ha ont i knäet och köra fullt ut på idrotten, och plugga gärnet!
Sen när ni inte vill ni tala om vem det är som startat ryktet gör det också mig rätt förbannad, klart man vill veta vem det är som snackar skit? Så var ligger problemet? Jag kommer inte attackera er! Tror ni att jag ska gå och berätta för personen att det är just DU som berättat att han/hon startat rykte om mig? Sen kommer jag självklart fråga vad han/hon är för en feg liten tönt som inte vågar komma och fråga mig men jag kommer ju inte berätta att det var du? Jösses folket, skärp er! Sluta sprid rykten, och kom och fråga om det är något ni undrar istället. Det är mycket ärligare mot både mig och er själva. Och det är bara töntigt och hålla på så som folk gör nuförtiden. Blir så arg! Och sen att jag har gjort det och det. Varför vågar ni inte komma och fråga mig istället för att sprida ett töntigt rykte att jag gjort si och så för jag får reda på vem det är till slut. Så mycket bättre och komma och fråga mig istället för att sprida rykte så att andra kommer och frågar mig och får mig förbannad. Det är inte svårare än så, och mycket ärligare, och jag lovar er. Frågar ni mig ärligt svarar jag ärligt och slipper bli förbannad för att folk sprider ett rykte, än om ni går runt och säger saker och ngn jag känner kommer och frågar mig om jag ska byta skola osv. Det är bara fegt att inte våga komma och fråga mig själv. Men ja, som alla ser är jag rätt förbannad, och trött på allt skit som finns i denna skithålan. Så fort jag kan ska jag flytta härifrån, för det är nog och väldigt mycket övernog nu! Och nu tänker jag gå och lägga mig. Vi hörs imorgon om jag är på bättre humör då. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maja Eriksson

Du är bäst Bettan! Fortsätt kämpa :D

2011-08-22 @ 20:01:25
URL: http://majerimaja.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0