inlagd på sjukhuset i helsingborg.

Vilken dag! Vaknade imorse, och fixade lite. Sen vid 8.20 var jag på ögonkliniken på sjukhuset i Ängelholm, för att kolla upp vad som är fel med min syn. Efter att ha varit där ett tag blir jag upphämtad av en sköterska och får göra lite syntester. Sen droppar hon ögondroppar i mina ögon, så mina pupiller blev stora som tefat, och jag såg absolut ingenting. Fick sitta och vänta en halvtimme, lite mer, innan jag fick träffa doktorn som konstaterade att det var en svullnad på synnerven i höger öga, och en början på en svullnad på synnerven i vänster. Så han säger att han skickar en remiss till röntgen, så jag går ner där. Väl där nere, så börjar sköterskan skriva på datorn. Sen kollar hon på min remiss igen, och säger, vänta. Född 96? Då är inte du 18 år. Jag bara nej, det är jag inte. Jag är 15 år gammal. Och då säger hon att de inte tar emot patienter under 18 år där så jag blir uppskickad till barnavdelningen istället. Kollar massa olika saker där, sen remitterar hon mig till Helsingborg istället. Så får ju åka dit. När jag väl är där, så kommer det en sköterska efter en stund och pratar lite med mig och kollar blodtryck och puls. Sen får jag sitta i väntrummet igen. Efter ytterligare en stund får jag bedövningsplåster för hon skulle ta blodprover på mig. Så säger hon att läkaren kommer om en liten, liten stund. Och hur lång var denna stunden? Jo 2 timmar. Så efter dessa två timmarna av ren hunger och tristess så får jag äntligen prata med en läkare. Så säger hon att hon skrivit in mig, och min fråga blir självklart om jag måste sova där, men det slapp jag. Så hon gjorde samma tester som jag gjorde i ängelholm, och sen fick jag sitta i väntrummet igen. Sen kommer samma sköterska och gör mina blodprov. Hon visar även runt mig på avdelningen där jag kommer ligga imorgon. Hoppas det inte blir allt för länge bara. Så har suttit på sjukhus i 6 timmar. Kan inte precis påstå att det var särskilt roande. Vid 9.00 imorgon ska jag alltså till käkkirurgen och plocka bort min tandställning, eftersom man inte kan ha den på när man gör MR, bilderna blir alltså inte lika bra. Sen ska jag ligga på barnavdelningen till jag får en MR-tid. Tar självklart med datorn, klarar mig inte utan den. Vet alltså inte när jag kommer hem imorgon, men hoppas på att få en tid så fort som möjligt. Och för er som aldrig hört talas om en MR, så är det en magnetröntgen på huvudet, där jag åker in i en maskin som en fotograferar. Men det lär säkert bli bra, hoppas iallafall på att få reda på var felet ligger. Så nu vet ni lite mer om varför jag inte uppdaterat ordentligt. Har även haft mycket i skolan, därav har jag inte haft tid. Men det ska bli bättre på jullovet, det lovar jag :) Sköt om er! Puss


Slänger in en modellbild när jag ändå håller på, bara för jag är så snäll och ser för hemsk ut just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0