Min vanliga otur.

Hey! Jaha, min vanliga otur är tillbaka. Fick 500 kr i böter idag för att jag cyklade utan ljuse på cykeln. Kom cyklande vid Vittra/Frams gymnasium i Ängelholm för er som vet var det ligger. Så vevar den kvinnliga polisen ner rutan och ber mig stanna. Jag blir självklart smått nervös sådär. Och så kommer den manliga polisen ut och säger att han kommer sätta böter på mig. Får smått panik, så säger han, "du kunde fått 1400 kr i böter för att du cyklade på trottoaren och inte hade något ljuse på, men eftersom det är bättre att du cyklar på trottoaren än på gatan utan ljuse så har du inte gjort så mycket fel. Och vi ser ju nu att bakljuset fungerar, så då slipper du böter för det om du lovar oss när du går härifrån att du har bakljuset igång." Och det lovade jag självfallet, så jag åkte på 500 kr. Ändå snälla poliser tyckte jag. Men ändå riktigt sura pengar. Så har iallafall lärt mig en läxa, ska aldrig mer cykla utan ljuse och gör inte det ni heller. Tydligen är polisen extra stränga med det nu, så lär er av mitt misstag. Sura är också att det stått i tidningen så hade jag varit lite uppmärksam så. Meeeen självklart inte. Detta är dock första och sista boten jag får, det lovar jag. Tur var väl att jag är över 15 år så jag inte fått böter för cykelhjälm med. Men jaja, får betala skiten och lära mig av mitt misstag. Ska nog rama in den med, bara för att! Nu tänker jag snart krypa i säng och sova, har fortfarande ont i min käke sen igår när jag fick gummibanden i tänderna. Var ju som sagt hos tandläkaren igår och nu vet jag precis hur det kommer gå till när jag ska bli opererad, få tandställning osv. Men godnatt allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0