storm

Hallåja! Inte haft tid med bloggandet, så får lägga det lite åt sidan nu och satsa på skolan. Var på Väla igår med bästis och köpte julklappar, har bara tre eller eventuellt fyra stycken kvar. Var rätt mycket folk, men sen framåt stängning var det skönt och gå där. Och idag är det storm, så jag passar på att slänga in ett snabbt inlägg, innan stormen tar vårt internet igen. Eller strömmen överhuvudtaget. Blåser något fruktansvärt ute, gick ut för att dela reklamen tidigare idag då det inte blåste lika mycket och jag är glad över att jag inte blåste iväg. Sen åkte vi och blev bjudna på fika av en av mammas och pappa kompisar som fyllde år idag. Också fått höra att det tydligen är en klass tre-varning och så mycket har det inte blåst på typ fyra år. Helt sinnesjukt! Men efter det har jag hållit mig inne, tänker inte sätta min fot utanför dörren förrän det slutat blåsa. Hemskaste! Översvämningar, blinkande lampor, träd som blåst ner på vägen, tak som blåst av, ja you name it. Riktigt läskigt. Och i trähus knakar det inte lite heller. Jag hatar att bo i ett sånt blåshål som vi gör, har ingenting som skyddar mot vinden. Fritt blås. Så jag vet en som kommer ligga vaken hela natten och vara vettskrämd. Stackars mig! Men ska bädda ner mig under täcket nu, och hoppas på att jag överlever, men det lär vi märka imorgon. Godnatt och puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0