långt inlägg.

Hej. Söndag igen och helgen går alldeles för fort. Snart tillbaka till skiten igen. Vill ha lov! Varit ute och delat reklam och rensat tankarna lite och jag känner jag måste skriva av mig, så långt inlägg på g. Läs om ni orkar, annars strunta i det. Iallafall, jag har alltid varit den tjejen som varit trakasserad på ett eller annat sätt. När jag gick på låg/mellanstadiet blev jag mobbad i femman och liten del av sexan. Kom upp till högstadiet och hoppades på att allt skulle förändras. Men tydligen inte. Det har gått fram och tillbaka, är bättre nu än det varit innan, men det är fortfarande inte helt bra. Har väldigt fina vänner som ställer upp för mig och finns där när jag verkligen behöver det. Och jag har märkt med åren vilka som är äkta, finns hur många som helst som vänt mig ryggen. Och jag är sjukt trött på att alltid komma i andrahand. Bryr mig inte om folk som hatar mig och inte vill umgås med mig, fine, men lär er att visa respekt ändå och låta mig vara ifred. Sin sak att inte gilla mig men det betyder inte att man kan göra hur som helst utan att jag ska reagera. Jag vill bara lämna allt dåligt bakom mig nu, och jag vet att jag också gör fel, för det gör alla. Men jag har börjat försöka reda upp lite delar av mitt liv och jag vill starta om på nytt. Vill börja gymnasiet nu och slippa ängelholm. Vill komma härifrån och slippa att många har förutfattade meningar om en innan de ens träffat mig, och folk som snackar skit. Men ja, har iallafall fina vänner som bryr sig om mig, och det betyder otroligt mycket ska ni veta. Men ja, allt lär väl lösa sig förr eller senare. Hade nog bara behövt en paus från allt. 10 dagar kvar till höstlov, och det ska bli så enormt skönt. Ska nog spendera en del av lovet med bella, en del med ebba och en del med freddis. Ska också till Åhus på läger - asgött. Och jag har gjort upp en deal med mig själv, eller ska iallafall försöka. Ska inte äta godis, eller dricka saft/läsk mer än på helger. Så gäller även godis, bara fredag-söndag max. Äta ute på stan max 2 gånger i veckan, men så ofta kommer det inte bli. Och även spara mina pengar till en ny telefon (iphone 4), och ett friskis och svettis gymkort. Kostar dock en del, men ska iallafall bli bättre på att spara pengar! Sen får vi se hur bra detta går. Ska iallafall sätta mig med kemin nu, prov på tisdag & utvecklingssamtal imorgon. Men vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0