Man gråter inte för man är svag, utan för man varit stark för länge.

Hej allihopa! Jag är fortfarande förkyld och mår sådär. Sitter och läser bloggar, bla annat den här tjejens: http://carolinasamuelsson.blogg.se/ Tycker ni ska följa hennes blogg, då hon uppdaterar om hur dagarna ser ut och om hur hon har det i USA där hon nu bor i en familj och ska gå ett år i High School. Verkar vara riktigt kul, hade inte tackat nej till att få göra något sånt. Hon är ängelholmare, eller har iallafall gått på Vittra/Fram. Hon har fått turen att åka iväg som utbytesstudent i Minnesota i ett år. Blir lite sådär smått avundsjuk. Hade också velat åka iväg, det verkar vara en så stor upplevelse. Tyvärr kostar det så fruktansvärt mycket. Och sen går man ju i skolan i USA i ett år och det betyder att man får söka till gymnasiet i Sverige ett år senare. Men det hade kanske varit värt det? Jo det hade det! Att ta studenten ett år senare för att få spendera ett helt år i USA? Ja gärna. Det blir dock en senare fråga för min del. När man tagit studenten kanske? Iallafall åka iväg någon månad till USA hade inte varit helt fel. Jag hade velat åka iväg till New York, Los Angeles med någon/några kompisar. Ja, se allt det som inte finns i Sverige. Vet iof att det är en stor dröm jag har, och haft länge, men bara för det är en dröm betyder det inte att det inte kan hända. För allt kan hända.
Nu något helt annat. Den senaste tiden har jag funderat väldigt mycket på var jag vill gå gymnasiet. Är inte alls sugen på ängelholm då inte media finns på rönnegymnasiet. Så för min del blir det nog kanske att gå gymnasiet i Helsingborg. It-gymnasiet? Eller Ljud och Bildskolan. Är så sjukt sugen på media, och få hålla på med fotografering och redigering. Men vi får väl se vad som händer. Skolan tjatar redan på att vi måste jobba på betygen osv då man söker in på de betygen som sätts vid jul. Så ska plugga rumpan av mig nu! Ska fixa VG i de flesta ämnena, hoppas jag iallafall? Det är mitt mål! Men nej mina fina vänner, nu ska jag krypa ner i sänghalmen. Är trött och halvsjuk! Får hoppas på att det blir bättre, mitt huvud är inte vad det borde. Godnatt <3


Fy vad jag saknar konfat när jag ser detta. Ni är så bäst, så det går inte att beskriva. Jag kärlekar er!

Kommentarer
Postat av: hanna

världens bästa rubrik...

"man gråter inte för att man är svag utan för att man har varit stark för länge".

2011-09-28 @ 21:21:15
URL: http://rastabejb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0