sammanfattning av veckan

Hej alla fina. Har verkligen inte haft någon lust till att uppdatera bloggen överhuvudtaget. Lovade att berätta för er vad det var som hände med min jacka i onsdags så här kommer det. Jag gick för att äta i matsalen. Hade lagt min jacka utanför och i den låg nycklar, glasögonfordral och plånbok. Hade även lagt två lipsyl i jackan. Viktigt! Och när jag kommer ut är jackan bara borta. Jag går in till Jonny, skolmorfar, och säger att min jacka är borta. Han svarar att han bara ska äta upp och sen kom han. Gick bort till expeditionen, och där stöter jag på min mentor. Berättar för henne vad som hänt, och vi traskar bort till rektorn. Efter att ha berättat vad som hänt, så skickar de hem mig för att hämta en annan jacka, göra en polisanmälan och spärra alla mina kort som fanns i plånboken. När allt detta var gjort och jag tänkte gå tillbaka till skolan, ringer de på dörren. Då är det min mentor som hittat min jacka med nycklar och allt i. Dock var plånboken borta. Frågade var hon hittat den, och då visar det sig att det är några idioter som inte hittat sina jackor i denna stora jackhögen som låg utanför matsalen, så de hade slängt ner massa jackor i källaren där vi hade skolsköterska och sådant förut innan vi blev utflyttade i baracker. Ruskigt förbannad går jag tillbaka i skolan. Säger till min franskalärare att jag skulle gå bort till rektorn igen pga stölden. När jag pratat med honom går jag mot min sista lektion, lästid och iup med mina mentorer. Och när jag precis skulle gå in, så kommer Pernilla (idrottsläraren) med min plånbok i handen. Då hade hon hittat den vid aulan. Så troligen har de idioterna varit påväg att handla i cafeterian eftersom jag hade pengar i plånboken, men tappat den på vägen. Eller att den flugit iväg när de kastat ner jackan, men den chansen är rätt osannolik då jag stängt fickorna i jackan. Men fick tillbaka allt. Inget borta ur plånboken. Dock hjälpte det inte mig jättemycket då jag redan spärrat alla korten i plånboken, så i vilket fall som helst fick jag beställa nya kort. Och om jag inte får tillbaka pengarna på mitt jojo-kort får rektorn betala det. Drog ner till Källan, rätt så omskakad och förbannad när jag slutat och sen vidare mot ÅÄÖ. Höll i aftonbönen där, vilket gick väldigt bra. Sen hem och sova. Och i torsdags var jag med på samhälle på Rönneskolan i Ängelholm. Så enormt najs, så nu har jag sökt till samhälle på Rönne som förstahandsval. Blir säkert kanonbra! Sen spenderade jag tiden när jag slutat med Evelina och Ebba. Trevligt! Och sen Källan. Och igår var jag bara i skolan, och sen hem och glo film och ta det lugnt. Behövdes! Nu ska jag pysa mig. Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0