Bettan har ont

Hej finisar. Idag har Bettan ont i sin kära underkäke. Vet ni varför? Jo för att jag fått rälstandställning. Så jag är numera en tandställningsfjant, så behöver ni en tågtidtabell så hör av er till mig. Dock har jag bara fått på ena hållet än så länge, men den andra kommer inom kort.

Och nu ska jag berätta hur det gick till. Var inte lagom lack idag, nejdå. Dagen började dåligt och fortsatte sen så för att sluta bra. Men iallafall. Jag skulle ta öresundståget imorse, som gick 07.45 från Ängelholm för att hinna vara på lasarettet vid 08.30. Står på stationen i Ängelholm och väntar, men där kommer inget tåg. Pågatåget står på andra sidan och skulle avgå 07.53 från stationen så funderar ett tag på att ta det tåget när mitt öresundståg kommer in, ruskigt försenat. Pågatåget var framme före oss, vilket suger då öresundstågets första stopp är i Hbg. Lagom förbannad och stressad vill jag komma ut, men nej då får jag vänta i ca 5 minuter för att det ska kopplas på ett nytt tåg. Klockan tickar och jag mer och mer stressad. Får halvspringa från knutan upp till lasarettet, och för er som gått där så vet ni att det inte är en nådig backe att ta sig upp för. Var halvt död när jag kommer in till käkkirurgen med andan i halsen och 3 minuter till godo. Jag hann alltså! Sen sätter hon i rälsen, och när jag kommit ner till knutan igen så har tre plattor på fronten lossnat. Så jag får så vackert traska tillbaka till sjukhuset för att få det limmat. Och när jag då kommer upp dit och säger till i receptionen så har min tandläkare en patient som skulle ta ca en timme, så jag får sitta och glo på sjukhuset i en timme. Så himla roligt hade jag det. Fixade min fluorskölj och sen satt jag bara och såg dum ut. Kul! Får rälsen limmad igen och sen får jag sitta på knutan och glo i en halvtimme till mitt tåg skulle gå, och till min fasa upptäcker jag att det är ett gammalt pågatåg. Men jag får ju kliva på och åka till kära Ängelholm igen. Cyklar direkt från stationen till biblioteket för att ha möte med politiker och sådant och där spenderades eftermiddagen. Kommer förmodligen i tidningen imorgon då vår grupp fotograferades och en tjej från NST frågade oss om våra namn och telefonnummer. Så vi får väl se imorgon. Sen träffade jag på några polare i stan så satt i typ två timmar och var social med dem innan jag började cykla hemåt. Trevligt! Och nu har jag käkat, (så bra det går) och ligger och chillar. Har nationella i kemi imorgon, AH panik. Hade jag helt glömt. Aja, det löser sig säkert. Tänkte chilla och plugga lite nu så jag nås över facebook och sådant. Slänger in en bild på hur det blev med tandställningen sen när jag orkar. Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0